Friday 9 October 2015

Permulaan Hari Yang Produktif

Entri 15
Teks : Roslina Sobri

Hari yang produktif bagi saya adalah dapat bangun 4pagi.Selalu saya berdoa dapat istiqamah setiap hari bangun 4pagi.Baru-baru ni saya lihat ada facebook group bernama Geng 4 pagi.Saya belum sertai lagi,Insyaallah nanti saya cuba masuk 'group' tu.Saya juga mahukan motivasi dari kawan-kawan bisnes.

Bila bangun saya akan rancang apa nak dibuat.Ada keutamaan dan buat yang paling utama dulu.Syaratnya jangan 'multitask'.Kalau anda multitask anda akan cepat penat.Contohnya,pagi tu keutamaan nak key in produk di website anda.Teruskan buat sampai anda rasa perlu rehat.Atau tercapai apa yang anda nak buat pagi tu.

Selagi 'priority' anda belum siap,jangan gatal tangan buka youtube atau facebook.Nanti anda asyik melayani 'timeline facebook' atau ralit dengan video.

'Log in' kerja pukul 4pagi,biasanya saya 'log out' pukul 8.30-9pagi.Ini hasil saya menggodek-godek website pagi ni.Nampaklah tersusun sikit.Barang dah 'key in' masuk.Ini hartanah maya saya.

www.littlemunas.com



No comments:

Post a Comment