Saturday 10 October 2015

Saya dan webmaster saya

Entri 16
Teks :Roslina Sobri

Saya sudah lama mempunyai laman web ini http://littlemunas.com/ tapi sayangnya saya biarkan bersawang.Mana tidaknya,setahun pertama bila tengok je website saya rasa pening.Saya cuba key in produk dan saya selalu buntu.Saya rasakan macam maiz 'maze'.Pusing sana kena dinding,pusing sini kena dinding.Rasa macam dah tak de bakat dengan website ni.

Dari kiri: Puan Niza,Puan Sarah dan saya
 Semalam saya godek-godek lagi website saya.Hajat saya nak gunakan website sepenuhnya.Dari dulu hajat ni masih belum tercapai dek kebuntuan saya.Jadi orang yang selalu saya hubungi adalah webmaster saya.Namanya Puan Niza Kassim.Dialah yang selalu bagi tunjuk ajar mengenai web kepada saya.Website saya juga dia yang bertanggungjawab bina dan cantikkan.Dia memang penyabar.

Saya bekerja seawal 4 pagi,pukul 5pagi saya ada masalah saya akan 'call' Puan Niza.Dia tenang jawab dan bantu saya.Saya nak berkongsi tips dari Puan Niza kepada anda secara ringkas ya.Website sama seperti platform lain juga.Encik Google sangat suka bila kita selalu kemas kini.Bila kita kemas kini,kita termasuk dalam website yang aktif.'Authority' kita makin naik dalam data Encik Google.Semakin lama website kita,semakin ia berharga dari segi 'authority' dan 'ranking'.Macam kita beli tanah dan bina rumah juga.

Puan Niza juga kongsikan,walaupun dia jarang-jarang promosi perniagaan di media sosial,tapi setiap hari ada saja pesanan yang masuk melalui website.Syukur.

Ini perkongsian mudah saya pagi ini.Jika bermanafaat doakan ia menjadi kebaikan untuk saya dan anda..

P/s:Berkongsi website Puan Niza> http://ourkiddyshop.com/ Puan Niza menjalankan servis membina website dan blog.
Khusyuk di kelas ministe tempoh hari

No comments:

Post a Comment